MODERNIZACJA TABORU TRAMWAJOWEGO

Obecnie użytkowany tabor tramwajowy w Toruniu jest zawodny i wyeksploatowany. Wagony starego typu utrudniają podróże środkami transportu zbiorowego. Niżej wymieniony zakres  modernizacji taboru  jest optymalny z punktu widzenia celów projektu,  przyczyni się do poprawy efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej poprzez poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów. Wskazane rozwiązania i zakres wpłyną na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenia żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii stanowiska pracy motorniczego oraz polepszenie estetyki zewnętrznej i wewnętrznej wagonów, komfortu podróżowania, jak również zmniejszenie  emitowanej przez wagony energii wibroakustycznej. Tabor modernizowany o zmienionej sylwetce  i wymianie wyposażenia wnętrza nie przypomina swojej pierwotnej konstrukcji. Wyposażenie pojazdów w automaty biletowe i wyświetlacza daje gwarancję zapewnienia informacji pasażerskiej na optymalnym poziomie.

W perspektywie lat 2007 - 2013 do realizacji tego zadania przyjęto założenie iż, zostanie przeprowadzona modernizacja 18 wagonów 805Na w celu poprawy standardu wyposażenia, estetyki, informacji pasażerskiej etc. Modernizacja realizowana jest siłami doświadczonych służb technicznych MZK, które od 2007 r. stosują nowy standard modernizacji taboru tramwajowego. Zakres modernizacji obejmie:

  1. Nowy design zewnętrzny tramwaju (prace naprawcze, elektryczne, lakiernicze, system piaskowania, lustra zewnętrzne).
  2. Wygodne i estetyczne wnętrze tramwaju wyłożone prasowanymi płytami laminatowymi oraz nową wykładziną podłogową antypoślizgową łącznie z wymianą szyb oraz zastosowaniem okien uchylnych.
  3. Równomierne oświetlenie wnętrza poprzez zainstalowanie w środkowej części wagonu nowych lamp nie wystających z sufitu.
  4. Zwiększenie komfortu poprzez poprawę warunków termicznych wnętrza wagonu oraz obniżenie hałasu.
  5. Wyraźnie odróżniające się od kolorystyki wnętrza jasne materiały na burtach i podłodze.
  6. Wygodne, tapicerowane siedzenia pasażera, dopasowana tapicerka do kolorystyki wnętrza.
  7. Czytelny system informacji pasażerskiej wykonany w technologii LED łącznie z wewnętrznymi tablicami informującymi o przebiegu trasy przejazdu oraz zastosowaniem informacji głosowej dla potrzeb osób niewidomych oraz słabowidzących wraz z kasownikami do biletów, automatem do sprzedaży biletów.
  8. Poprawa bezpieczeństwa pasażerów poprzez zastosowanie monitoringu wewnętrznego pojazdu.
  9. Cicha niezauważalna praca tramwaju poprzez zastosowanie nowych napędów drzwi i przetwornic statycznych.
  10. Nowy zautomatyzowany odbierak prądu – jednopołówkowy (2 szt.)
  11. Nowy design i nowoczesna klimatyzowana kabina motorniczego (pulpit motorniczego) oraz przebudowa wnętrza pojazdu (nowe nawiązujące kolorystycznie poręcze i uchwyty poręczy, osłony napędów drzwi; drążki okienne, luki dachowe).
  12. Zmiany w zastosowaniu nowych urządzeń i maszyn elektrycznych, m.in.: napędy drzwi oraz  płaty drzwiowe (kompletne) na ramie aluminiowej, nagrzewnice przedziału pasażerskiego i motorniczego, akumulatory zasadowe wraz z wysuwanymi  skrzyniami baterii akumulatorów, rozsuwane pokrywy styczników, rozrusznika oraz uchylnych wszystkich pokryw bocznych itp.

 








Zobacz wyniki
Masz pytanie?

Imię i Nazwisko

e-mail

treść

|| || || || || || ||

Urząd Miasta Torunia